jueves, 15 de julio de 2010

Ciutadans (C’s), en contra del Código Civil porque no establece la custodia compartida

Ciutadans (C’s), contra el Codi Civil perquè no estableix la custodia compartida

Carmen de Rivera:
“La llei ha d'afavorir que els fills gaudeixin del seu pare i de la seva mare per igual”

Barcelona, 14 de juliol de 2010.
La diputada de Ciutadans (C’s), Carmen de Rivera, ha defensat el vot en contra de C’s al projecte de llei del llibre segon del Codi Civil, relatiu a la persona i la família, perquè tal com argumenta, encara que aquest projecte suposa una millora del text, “no estableix la preferència per la custòdia compartida”:
“Si un fill pot rebre el suport i gaudir de la presència del seu pare i de la seva mare per igual, l'ordenament jurídic ha d'afavorir aquesta situació”.

Per aquesta raó, la diputada de C’s sosté que “en el cas que no s'opti per aquesta solució preferida legalment, i s'atribueixi tal custòdia només a un dels progenitors, el jutge ha de justificar aquesta decisió, per reforçar el caràcter prioritari de la custòdia compartida”.

De Rivera considera que “aquest model beneficia als fills, beneficia a la mare i beneficia a aquell pare que no vulgui quedar en situació d'inferioritat respecte de la mare pel que fa a l'educació”, i afegeix:
“No cal ser cap expert per adonar-se que, davant la separació dels pares, en un règim de custòdia compartida els fills reben una educació que afavoreix el respecte a la pluralitat, tolerància, i amplia i flexibilitza la perspectiva que se'ls presenta del món que els envolta”.

A més, C’s ha manifestat la seva oposició al que “s'estableixi per llei l'edat, 12 anys, en la qual els pares han de dir als seus fills si són adoptats i el compromís dels cònjuges a la realització de tasques domèstiques”, perquè es considera una “intromissió en les decisions que competeixen a la relació conjugal”.
“En tot cas, el que s'ha de fer en aquest sentit és educar en la responsabilitat i el respecte a l'ajuda mútua en la convivència familiar”, defensa De Rivera sobre aquest últim punt.

Ciutadans (C’s), en contra del Código Civil porque no establece la custodia compartida
Carmen de Rivera: “La ley debe favorecer que los hijos disfruten de su padre y de su madre por igual”

Barcelona, 14 de julio de 2010.
La diputada de Ciutadans (C’s), Carmen de Rivera, ha defendido el voto en contra de C’s hacia el proyecto de ley del libro IIº del Código Civil, relativo a la persona y la familia, porque tal y como argumenta, aunque este proyecto supone una mejora del texto, “no establece la preferencia por la custodia compartida”: “Si un hijo puede recibir el apoyo y disfrutar de la presencia de su padre y de su madre por igual, el ordenamiento jurídico debe favorecer esta situación”.

Por esta razón, la diputada de C’s sostiene que “en el caso de que no se opte por esta solución preferida legalmente, y se atribuya tal custodia a uno sólo de los progenitores, el juez debe justificar esta decisión, para reforzar el carácter prioritario de la custodia compartida”.

De Rivera considera que “este modelo beneficia a los hijos, beneficia a la madre y beneficia a aquel padre que no quiera quedar en situación de inferioridad respecto de la madre en lo que se refiere a la educación”, y añade:
“No hace falta ser ningún experto para darse cuenta de que, ante la separación de los padres, en un régimen de custodia compartida los hijos reciben una educación que favorece el respeto a la pluralidad, tolerancia, y amplía y flexibiliza la perspectiva que se les presenta del mundo que les rodea”.

Además, C’s ha manifestado su oposición a que “se establezca por ley la edad, 12 años, en la que los padres deben decir a sus hijos si son adoptados y el compromiso de los cónyuges a la realización de tareas domésticas”, porque se considera “una intromisión en las decisiones que competen a la relación conyugal”.
“En todo caso, lo que se debe hacer en este sentido es educar en la responsabilidad y el respeto a la ayuda mutua en la convivencia familiar”, defiende De Rivera sobre este último punto.

Miguel-Angel Ibáñez
Politica Municipal
679 596 543 / 630 024 700

No hay comentarios: